Shaklee supplements

Shaklee supplements
SHAKLEE SUPPLEMENTS

Sunday 3 January 2016

The best Assam Laksa ever!

Assalamualaikum w.b.t

Third day of 2016. Yes, you heard me, kita dah masuk hari ketiga tahun baru. Jangan pelik kalau aku masih gigih menulis entry..haha.. Biasalah tengah baru lagi kan. Okay, well ni nak share sikit je pasal assam laksa. Aku ni sebenarnya bukanlah penggemar assam laksa sangat. Assam laksa atau dengan kata lainnya laksa utara. Ada jugak orang panggil laksa penang. Aku pun tak tahulah betul ke tak tapi bagi aku bila order assam laksa benda yang aku dapat laksa penang. Tempat aku orang panggil laksa penang. Anything you call it, its kind of white mee/spaghetti with muddy brown soup thing.

Recently aku habiskan masa dengan one of my besties. Keluar spend time dengan family dia sekali and it happened that we had our lunch at this one restaurant. It called 'PENANG ROAD FAMOUS TEOCHEW CHENDUL'..haa sebesar alam aku tulis nama kedai ni. Kedai ni memang agak famous dengan assam laksa. Ni kira first time aku masuk restoran ni..emm restoran ke kedai makan ke aku tak tahulah nak classified as apa. Tapi kedai ni ada banyak outlet kat mall. Aku pergi ni dekat One Utama.

First time try mak oiii sedapnyaaaaa! Seriously memang rasa dia lain dari aku pernah try. Kat kampung aku kota bharu, ada this one restoran nama dia ASSAM LAKSA KOPITIAM and my dad most probably their regular customer I think. Coming here like few times a week. So kalau balik rumah selalu jugaklah aku follow makan kat situ tapi tak pernah pulak order assam laksa. I told you just now assam laksa not really my fave is it? So, aku tak pernah order but my dad said their assam laksa quite tasty. So, sesiapa suka assam laksa boleh la pergi sana try. Tapi kes aku ni aku dah terkena dengan assam laksa penang road famous teochew chendul ni. *excuse repetition on assam laksa word in my sentence. Aku tak tahu macam mana nak olah ayat supaya kurangkan sebut assam laksa..Seee, aku sebut lagi assam laksa tu! Huh
Actually, dia punya cendul pun sedap. Hari tu aku pau rasa kawan aku order. Memang sedap. Kesedapan makanan ni semua bertambah-tambah sedap sebabnya sambil tu duk la bersembang dengan my other family. (you know who you are :) 
In a nutshell, hands down to the best asam laksa ever! *burping and scrubbing my tummy 


Nyumssss..perut lapar tetiba tengok gambar ni. Presentation dia tak hebat pun tapi rasa dia tu yang hebat. Superb!
 

Gendang gendut tali kecapi kenyang perut suka hati..weeee


Ni la kedai assam laksa kopitiam yang bertempat di jalan pengkalan chepa, kota bharu. Ada banyak menu lain kat sini. Kedai dia pun selesa. Best. Akak bagi lima bintangggg!


See, budak kecik ni pun dah terikut dengan tokwan dan tokmi dia. Dinner at assam laksa is a must. I miss this baby! 
 P/S: Korang-korang yang dah tengok dilwale mesti tengah syok melayan lagu dia jugak kan macam aku? Aku tak boleh tahan dengan lagu Gerua weyy.. berhantu.... nikli hai dilse yeh dua... rang de tu mohe gerua..aaaa. Playlist aku dah berasap aku main ulang lagu ni juta kali.

Okay, toodles!





No comments:

Post a Comment