Shaklee supplements

Shaklee supplements
SHAKLEE SUPPLEMENTS

Saturday 8 July 2017

SHAKLEE, I'M IN LOVE

Assalamualaikum w.b.t

I'm back! Yes, after 1 year and 5 months. So long kan? Well, there is so much going on in my life within my away time. Now, nak focus tulis blog balik. hehe. Okay, since this is my first entry after my away time, may I start with something that I really wish to share with you guys. Is there anyone who reads my blog?

Actually banyak sangat benda nak share, I wish to share my trip experience, life update, and bla bla. Banyak lah tapi sekarang macam nak kena recall balik satu-satu benda dan hal yang jadi sepanjang setahun lima bulan ni. Nak kena susun dulu. Okay, benda first nak cerita yang paling best sekarang ni jadi dalam hidup aku is SHAKLEE.

You heard me? SHAKLEE.

Dulu pernah la dengar pasal shaklee tapi tak pernah ambik serius pun. Macam sepintas lalu je dalam kepala otak sebab ingat ni local product. Excuse me, jangan kecam aku. Aku tak ada cakap local product tak elok. Cuma time tu kalau nak cari yang jenis supplement, makanan untuk kesihatan tubuh badan ni aku lebih prefer yang laboratory tested, dermatogically tested. Masuk lab buat research sebabnya aku dah serik.Cerita pasal serik? yang ni yang lead me to find shaklee.

Why shaklee?
Dulu aku pernah pakai satu local product ni then setelah beberapa ketika aku stop sebab, aku rasa nak stop. Aku nak cari and feed my skin with healthy product. It's time! Sebenarnya baru ada kesedaran..hehe. Bila aku stop guna skincare tu, kulit aku breakout. Boleh tahan teruk sampai ramai orang sekeliling tegur cakap muka aku teruk. Sedih gila muka naik jerawat. Dah stop aku start pakai skincare yang organic. Aku pilih THE BODY SHOP. Aku ambik range tea tree oil sesuai untuk kulit muka berjerawat. Mula2 pakai kulit makin teruk pulak. Aiyakk.. apa kena ni?

Setelah di google, aku syak benda tu healing crisis. Lagipun kulit aku sebelum ni dah banyak makan bahan kimia kesan produk2 yang ntah pape aku pakai. So, benda organic ni la bertindak detox buang semua. Berapa bulan jugak muka aku teruk. Moral down ok. Lepas tu aku tak stop kat situ, aku baca nak cantik kena jaga luar dan dalam. Meaning, kena feed something untuk kesihatan dalaman juga. Bila yang dalam ni dah cantik of course la terpancar kat luar betul tak? Yang ni pentingnya buat research. Untuk cari supplement. Jangan main hentam kormo je makan semua yang nampak orang jual. Baca history dia orang buat supplement vitamin tu semua macam mana. Ingat ni benda yang nak jadi darah daging tau. Kau nak feed masuk dalam badan tu semua.

Out of nowhere ada sorang kawan aku suggest cuba ambil SHAKLEE. Time ni memang aku tengah usaha keras cari supplement terbaik untuk kesihatan tubuh badan. Berhari-hari aku google. Memang jenis suka buat research. Aku macam tinggg terus setuju untuk try tapi tapi aku buka laptop and nak research dulu sebelum aku kata yes nak order dekat kawan aku tu. That was how I first to know about this brand is originally from USA. Dikilangkan dan kajian dibuat di sana. Semua bahan mentah yang digunakan juga dari sana. Question is now is Shaklee halal to consume?

Yes. It's halal. Shaklee mendapat sijil pengiktirafan halal dari USA iaitu dari satu badan organisasi Islamic servies of America (ISA). Lagi bertambah yakin aku nak try produk shaklee ni. Terus order dengan kawan aku tu and first yang dia suggest untuk try ialah

ESP
VITA C SUSTAINED RELEASE
ALFAFA (consume untuk detox, bila rasa dah ok sikit aku stop ganti makan vita e)
VITA E COMPLEX

Lepas tu aku tambah pulak VITA E COMPLEX sebab nak pudarkan parut jerawat. Bila aku dah start consume alhamdulillah syukur nampak perubahan yang positif. Kulit aku makin elok dan nampak makin sihat. Ini serius. Family dengan kawan-kawan aku pun macam perasan kulit aku jauh lebih baik berbanding dulu. Okay, bagi proof bergambar la kalau tak percaya. Tengok ni.


Nampak tak perubahan dia? Gambar January 2017 tu guna filter cam 360..hehe. tu pun jerawat still nampak kan tapi gambar latest june 2017 snap camera biasa tanpa filter. Tadaa, muka nampak bersih dan cerah (hasil kegigihan konsisten makan shaklee)..hehe

Bila dah rasa sendiri effect shaklee ni, terus join nak buat business shaklee. Berdaftar jadi agen shaklee and now I'M OFFICIALLY SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR. Aku nak share dengan orang ramai tentang kebaikan produk shaklee. Aku sendiri dah rasa so nak share dengan orang. Alhamdulillah bulan july ni bulan ke 3 aku join shaklee. Alhamdulillah jugak daripada business ni aku nampak banyak manfaat dia. Bulan pertama aku join shaklee, aku dah start dapat bonus pertama. Alhamdulillah untuk permulaan dapat jugak merasa bonus shaklee. Thank you to my dear customers. Banyak positif feedback aku dapat dari customer yang dah consume shaklee. In fact siap repeat order lagi. Nampak tak? Kalau produk tu bagus insyaAllah orang pun yakin nak teruskan guna. Just like my case. I love how it works on my skin, I love how it change my life. I love everything about shaklee. Aku suka produk yang berasaskan organic. Bahan selamat untuk diconsume. Cuba google berapa banyak artikel cerita pasal kebaikan menggunakan produk organic.

Okay dah cukup rasanya membebel untuk entry pertama setelah sekian lama. Gigih menaip entry ni time tengah kerja. Feeling like wonder woman hari ni. Toodles.


Untuk sebarang pertanyaan atau consultation berkenaan produk shaklee boleh whatsapp saya 019-9237412. Boleh juga check fb dan ig saya

Facebook: https://www.facebook.com/admatiza.suhaimi

Instagram: https://www.instagram.com/asbeauty_wellness/


No comments:

Post a Comment